EEN KLACHT INSTUREN

EEN KLACHT INSTUREN

Wij behartigen uw belangen op het gebied van financiële diensten zo goed mogelijk. Maar ook wij kunnen fouten maken. En dat kan ertoe leiden dat u een klacht hebt.

Maak eventuele klachten eerst aan ons kenbaar

Indien u een klacht hebt, vragen wij u dit eerst kenbaar te maken aan de directie van ons kantoor. Graag schriftelijk middels een brief of e-mail. Uw klacht wordt behandeld volgens onze klachtenregeling: een vaststaande procedure die voor u waarborgt dat de klacht correct, adequaat en vlot wordt behandeld. Binnen maximaal 72 uur zullen wij schriftelijk reageren op uw klacht. Wij stellen vervolgens alles in het werk om te komen tot een oplossing waarmee u kunt instemmen. In de meeste gevallen zullen wij uw klacht snel kunnen verhelpen. In elk geval zullen wij binnen 8 weken na melding van uw klacht ons standpunt aan u communiceren.

Daarna eventueel naar het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening

Indien wij er samen niet uitkomen, kunt u zich altijd nog wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), een onafhankelijke stichting die uw klacht verder zal beoordelen en eventueel behandelen. Kifid behandelt de klacht op een onafhankelijke en onpartijdige wijze. Aan de behandeling van uw klacht door het Klachteninstituut zijn voor u geen kosten verbonden.

Het instituut Kifid staat voor:

klantvriendelijkheid professionaliteit transparantie uniformiteit eenduidigheid en kennisdelen

Het instituut is gericht op het beslechten van geschillen tussen een consument en een financiële dienstverlener waarop Nederlands recht van toepassing is. Dat gebeurt door bemiddeling door de Ombudsman of door een (bindend) bindend advies van de Geschillencommissie of de Commissie van Beroep. De Ombudsman, de Geschillencommissie en de Commissie van Beroep werken objectief en onafhankelijk. Zij worden ondersteund door secretarissen. Het bestuur van Kifid en de aangesloten dienstverleners hebben geen invloed op de adviezen en beslissingen van Kifid.

Daarnaast richt Kifid zich ook op het voorkomen van klachten. Klachten worden geanalyseerd om patronen en trends te ontdekken. Door bijvoorbeeld het geven van lezingen en workshops, wordt aan financiële dienstverleners geleerd hoe zij klachten kunnen voorkomen en de werkwijze kunnen verbeteren. Hierin wordt samengewerkt met het ministerie van Financiën en de Autoriteit Financiële Markten. Kifid werkt onder vergunning en toezicht van de Minister van Financiën.

Wat doet Kifid voor consumenten?

Bij Kifid kunnen consumenten terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. Zij moeten wel eerst samen met hun financiële dienstverlener (FD) naar een oplossing zoeken.

Consumenten vinden op kifid.nl informatie over de interne klachtenprocedure (IKP) van de FD. Ook is een leidraad opgenomen voor het schrijven van een klachtbrief.

Naar Kifid en dan?

Consumenten kunnen naar Kifid stappen zodra uit een brief van hun FD blijkt dat deze de klacht niet kan oplossen. Zij kunnen hun klacht dan het best indienen via mijn.kifid.nl. Kifid onderzoekt of de klacht klopt en wat er moet gebeuren.

Sneltest

Met behulp van de sneltest op Kifid.nl kunnen consumenten zelf bekijken of hun klacht behandelbaar is. Op deze website staat veel informatie over de klachtenprocedure bij Kifid.

Contactgegevens Kifid

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), Postbus 93257, 2509 AG Den Haag,
Telefoon: 0900 - 355 22 48, E-mail: info@kifid.nl, Internet: www.kifid.nl

 
  • Werkgeversnieuws: WGA, laat u verrassen!

    Over enkele maanden gaat u op een andere manier betalen voor arbeidsongeschikte werknemers...Lees verder

  • AGRO-nieuws: Het T-Rijbewijs

    Zelfrijdend werkmaterieel rijdt steeds vaker op de openbare weg, waardoor er relatief veel...Lees verder

  • De last van de digitale revolutie

    Berichten over internetcriminaliteit zijn aan de orde van de dag. Met regelmaat kunnen we ...Lees verder

Archief
Nieuwsbrief aanmelden
<h1>adviesenkies.nl sitemap:</h1> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1247&amp;title=welkom">welkom</a><br /> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1339&amp;title=agro">agro</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1348&amp;title=agro-het-bedrijf">HET BEDRIJF</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1349&amp;title=agro-het-personeel">HET PERSONEEL</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1354&amp;title=agro-de-ondernemer">DE ONDERNEMER</a><br /> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1340&amp;title=mkb">mkb</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1351&amp;title=de-onderneming">DE ONDERNEMING</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1352&amp;title=het-personeel">HET PERSONEEL</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1353&amp;title=de-ondernemer">DE ONDERNEMER</a><br /> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1341&amp;title=prive">priv&Atilde;&copy;</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1355&amp;title=huis-en-haard">HUIS EN HAARD</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1356&amp;title=pensioen-en-overlijden">PENSIOEN EN OVERLIJDEN</a><br /> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1350&amp;title=u-wilt">U wilt...</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1380&amp;title=u-wilt-een-wijziging-doorgeven">EEN WIJZIGING DOORGEVEN</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1358&amp;title=u-wilt-een-schade-melden">EEN SCHADE MELDEN</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1359&amp;title=u-wilt-naar-mijn-polismap">NAAR MIJN POLISMAP</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1361&amp;title=u-wilt-naar-view-on-cash">NAAR VIEW ON CASH</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1363&amp;title=u-wilt-naar-mijn-kluis">NAAR MIJN KLUIS</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1360&amp;title=u-wilt-meer-weten-faqs">MEER WETEN (FAQ'S)</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1392&amp;title=u-wilt-meer-weten-over-onze-dienstverlening">MEER WETEN OVER ONZE DIENSTVERLENING</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1366&amp;title=u-wilt-een-reactie-doorgeven">EEN REACTIE DOORGEVEN</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1387&amp;title=u-wilt-een-recensie-insturen">EEN RECENSIE INSTUREN</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1367&amp;title=u-wilt-een-second-opinion">EEN SECOND OPINION</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1368&amp;title=u-wilt-een-document-downloaden">EEN DOCUMENT DOWNLOADEN</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1362&amp;title=u-wilt-een-klacht-insturen"><b>EEN KLACHT INSTUREN</b></a><br /> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1342&amp;title=contact">contact</a><br /> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1397&amp;title=brouwers">Brouwers</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1393&amp;title=brouwers-collectieve-zorgverzekering-brouwers-accountants">Collectieve zorgverzekering Brouwers Accountants</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1394&amp;title=brouwers-collectieve-zorgverzekering-brouwers-accountants-2">Collectieve zorgverzekering Brouwers Accountants 2</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1395&amp;title=brouwers-zorgcollectief-onvz-zorgverzekeraar">Brouwers Zorgcollectief ONVZ Zorgverzekeraar</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1396&amp;title=brouwers-zorgcollectief">BROUWERS ZORGCOLLECTIEF</a><br /> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1398&amp;title=">Zorg AdviesEnKies</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=108&amp;title=zorgverzekering">Zorgverzekering</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1391&amp;title=zorgverzekering2">Zorgverzekering2</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1386&amp;title=formulieren-mkb-zorgcollectief-onvz-zorgverzekeraar">MKB Zorgcollectief ONVZ Zorgverzekeraar</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1385&amp;title=u-wilt-mkb-zorgcollectief">MKB ZORGCOLLECTIEF</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1388&amp;title=particulier-zorgcollectief-onvz-zorgverzekeraar">Particulier Zorgcollectief ONVZ Zorgverzekeraar</a><br /> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1400&amp;title=">Cloudi Optiek en Audio Partner</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1401&amp;title=cloudi-optiek-en-audio-partner-collectieve-zorgverzekering-cloudi">Collectieve zorgverzekering Cloudi</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1402&amp;title=cloudi-optiek-en-audio-partner-collectieve-zorgverzekering-cloudi-2">Collectieve zorgverzekering Cloudi 2</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1403&amp;title=cloudi-optiek-en-audio-partner-cloudi-onvz-zorgverzekeraar">Cloudi ONVZ Zorgverzekeraar</a><br /> -<a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=1404&amp;title=">CLOUDI OPTIEK EN AUDIO PARTNER ZORGCOLLECTIEF </a><br /> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=106&amp;title=disclaimer">disclaimer</a><br /> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=105&amp;title=nieuws">nieuws</a><br /> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=107&amp;title=nieuwsbrief">nieuwsbrief</a><br /> <a href="http://adviesenkies.nl/?page_id=100&amp;title=zoekresultaten">zoekresultaten</a><br />