Je hebt een verzuimverzekering afgesloten en je wilt deze graag verhuizen naar Advies en Kies. Dat kan!
Je bent tevreden met je huidige polis en je zou graag willen profiteren van de service van Advies en Kies. Wij helpen je om jouw polis te verhuizen naar Advies en Kies.
Mijn Advies en Kies en het Servicecontract.
Na afname van dit pakket i.c.m het Servicecontract krijg je van ons direct toegang tot Mijn Advies en Kies. In deze online omgeving bieden we je de mogelijkheid om goed inzicht in je verzuimverzekering(en) te krijgen. Een verzuimverzekering is opgebouwd uit vele soorten dekkingen. Deze dekkingen bepalen voornamelijk de kwaliteit en prijs. Deze online omgeving is dus heel handig voor o.a. het onderhoud van je verzuimverzekering. Daarnaast kun je in Mijn Advies en Kies ook makkelijk het overzicht behouden over al jouw verzekeringen. Je ontvang ook met enige regelmaat onze nieuwsbrief met tips over o.a. jouw AOV.
Wij hebben toegang tot veel verzuim verzekeraars. De verzuimverzekering(en) van deze verzekeraars kunnen wij opnemen in onze administratie. We noemen er een paar:
– Nationale Nederlanden (voorheen ook verzuimproducten van Delta Lloyd en Reaal)
– Allianz
– Aegon
– De Goudse verzekeringen
– Avero (Interpolis Achmea)
– ASR (voorheen De Amersfoortse )
– Felison
– Nedasco
– Acura
– Assuradeurengilde
Mocht jouw verzekeraar er niet tussen staan, neem dan even contact met ons op zodat we kunnen overleggen hoe we jou verder kunnen helpen.
Wat gaan we voor je doen? In de onderstaande opdrachtspecificatie kun je precies per onderdeel lezen wat dit pakket (onze opdracht) inhoudt.
U heeft een of meer verzuimverzekering(en) en u wilt deze polis(sen) verhuizen naar Advies en Kies.
Deze verzekering(en) nemen we op in onze administratie. Het uitgangspunt is alleen het overnemen van de huidige verzekering zonder dat we deze controleren of dat wij advies geven over de dekking van de polis passend is bij uw situatie.
Ons advies is om uw verzuimverzekering(en) geregeld door ons te laten nakijken of deze nog passend is bij uw situatie en wensen. U kunt ons, middels een andere pakket, hier separaat opdracht voor geven.
U ontvangt van ons algemene informatie over een verzuimverzekeringen.
U ontvangt van ons een intermediairwijzigingsformulier. Dit formulier stuurt u ondertekend aan ons retour. Hiermee kunnen wij uw verzuimverzekering(en) laten opnemen in onze administratie. Wij sturen vervolgens dit formulier door naar uw verzekeraar(s).
Wij archiveren de ontvangen overeenkomst(en) en/of polis(sen)
We geven graag duidelijkheid over onze tarieven en de premies van verzekeraars daar waar mogelijk is.
Onze tarieven
We kennen verschillende methodieken als vergoeding(en) voor onze werkzaamheden:
1. Opdrachten die een éénmalig tarief kennen:
Éénmalige tarieven kunt u ineens betalen middels Ideal of zonder rente- en opslagkosten gespreid betalen over 12 gelijke maandtermijnen. Wanneer u kiest voor gespreid betalen, middels SEPA machtiging (automatische incasso), dan start de incasso van de eerste maandtermijn direct vanaf het moment van de bevestiging van uw bestelling en het activeren van de SEPA machtiging in Mijn Advies en Kies.
Vanaf het moment dat u per email een bestelbevestiging van uw opdracht ontvangen heeft en daarmee een betalingsverplichting met ons bent aangegaan, staat direct het verzoek tot het betalen van deze opdracht klaar op Mijn Advies en Kies. U ontvangt na 24 uur per email een betalingsherinnering, wanneer u de betaling nog niet heeft afgerond. De betaling voor de werkzaamheden van onze opdracht staat geheel los van de betaling van een premie van een eventueel verzekeringsproduct bij een verzekeringsmaatschappij.
2. Opdrachten die een doorlopend Servicecontract kennen:
Bij opdrachten die een doorlopend Servicecontract kennen, kunt u deze voldoen middels het afgeven van een SEPA machtiging (automatische incasso). Deze machtiging geeft u af in Mijn Advies en Kies.
Vanaf het moment dat u per email een bestelbevestiging van uw opdracht ontvangen heeft en daarmee een betalingsverplichting met ons bent aangegaan, staat direct het verzoek tot het betalen van deze opdracht klaar op Mijn Advies en Kies. U ontvangt na 24 uur per email een betalingsherinnering, wanneer u de betaling nog niet heeft afgerond.
De betaling voor de werkzaamheden van onze opdracht (Servicecontract en eventueel eenmalige vergoeding) staat geheel los van de betaling van een premie van een eventueel verzekeringsproduct bij een verzekeringsmaatschappij.
Bij Servicecontracten i.c.m. een eenmalige vergoeding is bij het vaststellen van het totale tarief voor onze werkzaamheden rekening gehouden dat het Servicecontract direct ingaat bij het aangaan van de opdracht (moment van ontvangst van de bestelbevestiging).
Premies van verzekeraar(s):
Voor alle duidelijkheid, de premies van verzekeringsproducten van verzekeraars die eventueel gepaard gaan met de opdracht, staan geheel los van de tarieven voor onze werkzaamheden. In onze opdrachtbevestigingen vindt u enkel en alleen de tarieven voor onze werkzaamheden. Wanneer wij, als mogelijk onderdeel van onze opdracht, u verzekeringsofferte(s) of polis(sen) aanbieden, vindt u hierin de premies die de verzekeraar(s) vragen voor het afdekken van de gewenste risico’s.
Bij Advies en Kies houden we van duidelijk communiceren. Dat is wel zo prettig. Daarom hebben we in het kort, in hoofdlijnen, voor u opgesomd welke diensten u wėl en niet van ons kan verwachten.
– Inventarisatie: bij deze opdracht inventariseren we niet uw uw bedrijfssituatie & uw wensen.
– Analyseren: bij deze opdracht analyseren en controleren we niet uw uw (bedrijfs) gegevens en omstandigheden.
– Informeren: Bij deze opdracht ontvangt we u wel algemene informatie over een verzuimverzekering
– Adviseren: Bij deze opdracht gaan we u niet adviseren
– Bemiddelen (berekeningen): Bij deze opdracht maken we geen offerte(s) of berekeningen voor u.
– Bemiddelen (afsluiten): Bij deze opdracht richten we onze werkzaamheden uitsluitend op het opnemen van uw huidige verzuimverzekeringen in onze administratie.
Servicecontract: Bij deze opdracht is wel een servicecontract van van toepassing.
BTW en/of assurantiebelasting: Omdat bij deze opdracht de intentie bestaat om te bemiddelen betaalt u over het tarief van deze opdracht geen 21% BTW. Het tarief is eveneens vrijgesteld van 21% assurantiebelasting.
Provisie: Bij deze opdracht ontvangt Advies en Kies BV de reguliere provisie van de gekozen verzekeraar(s). We verwijzen u daarvoor ook naar uw opdracht tot dienstverlening, Servicecontract en bijbehorende voorwaarden.